GOLD PARTNER:
SPECIALIZED PARTNER:
PARTNER:
PARTNER OF EXHIBITION:
GENERAL SPECIALIZED PARTNER:
GENERAL TV PARTNER:
GENERAL HR PARTNER:
SPECIALIZED PARTNER:
EXCLUSIVE PARTNER:
EXCLUSIVE PARTNER:
MEDIA PARTNER:
MEDIA PARTNER:
MEDIA PARTNER:
MEDIA PARTNER:
MEDIA PARTNER:
28 February 2012
VI INTERNATIONAL FORUM
HOSPITALITY INDUSTRY FORUM’12
.
Premier Palace Hotel, Kyiv, 5-7/29, T. Shevchenka Blvd

FORUM PROGRAMME

08.30 – 09.00

REGISTRATION
Welcoming coffee

РЕГИСТРАЦИЯ
Приветственный кофе

Moderator: Arild Hovland, Senior Vice President Business Development, The Carlson Rezidor Hotel Group

Модератор: Арилд Ховланд, Старший Вице-президент по развитию, The Carlson Rezidor Hotel Group

09.00 11.40

SECTION 1. ART OF DEVELOPMENT IN HOSPITALITY INDUSTRY

СЕКЦИЯ 1. ИСКУССТВО РАЗВИТИЯ В ИНДУСТРИИ ГОСТЕПРИИМСТВА

Special presentation: New trends in the global hospitality market

  • Brands diversity, capture and retention of market share
  • Keeping up with change
  • Evolving brand standards – examples

Специальный доклад: Новые тенденции на мировом рынке гостеприимства

  • Разнообразие брендов, захват и удержание доли рынка
  • Идти в ногу с изменениями
  • Эволюция стандартов бренда - примеры

Magdalena Sekutowska,
Development Director Eastern Europe,
Hilton Worldwide

Магдалена Секутовская,
Директор по развитию в Восточной Европе,
Hilton Worldwide

PANEL: Hotel Business Development in CIS: forecasts by experts
Participants:
Arild Hovland, Senior Vice President, The Carlson Rezidor Hotel Group
Magdalena Sekutowska, Development Director Eastern Europe, Hilton Worldwide
Marius Gomola, Managing Director, Horwath HTL Hungary&Russia
Vladimir Goraschenko, President, Double W
Dmitriy Kolesnikov, Chairman of the Board, Cronwell Hotels&Resorts
Irina Sidletska, General Manager, Premier International

PANEL: Развитие гостиничного бизнеса в СНГ и Украине: прогнозы экспертов
Участники панели:
Арилд Ховланд, Старший Вице-президент по развитию, The Carlson Rezidor Hotel Group
Магдалена Секутовская, Директор по развитию в Восточной Европе и Польше, Hilton Hotels Corporation
Мариус Гомола, Управляющий директор, Horwath HTL Hungary&Russia
Владимир Горащенко, Президент, Дубль W
Дмитрий Колесников, Председатель правления, Cronwell Hotels&Resorts
Ирина Седлецкая, Генеральный директор, Premier International

WORKSHOP: The art of project management: the practice of hotel projects implementation

WORKSHOP: Искусство проектного менеджмента: практика реализации проектов гостиничной недвижимости

The art of project management: the practice of hotel projects implementation

Искусство проектного менеджмента: практика реализации проектов гостиничной недвижимости

Marius Gomola,
Managing Director,
Horwath HTL Hungary&Russia

Мариус Гомола,
Управляющий директор,
Horwath HTL Hungary&Russia

  • Case studies Hampton by Hilton Voronezh and Hampton by Hilton Volgograd City Center, further plans about development
  • Distinctive features of internationally branded hotel chain development and role of project management
  • Project management standards: international requirements, the practice in CIS
  • Preparation and motivation of personnel for achieving project objectives
  •  
  • Кейсы Hampton by Hilton Voronezh и Hampton by Hilton Volgograd City Center и ближайшие планы по развитию
  • Особенности развития сети гостиниц под международными брендами и роль проектного управления
  • Стандарты управления проектами: международные требования, практика применения в СНГ
  • Подготовка и мотивация персонала на достижение целей проекта

Alexander Kaltykov,
Managing Partner,
Osnova Group

Александр Калтыков,
Управляющий партнер
Группа компаний «ОСНОВА»

We add stars

  • Businesses goals of the project through the implementation of complex IT and engineering systems (requirements / risks / selection of the optimal solution)
  • Different hotels – different solutions: choose your option
  • A project approach: everyone wins

Мы добавляем звезды

  • Достижение бизнес-целей проекта через реализацию комплекса ИТ и инженерных систем (требования/риски/выбор оптимального решения)
  • Разные отели – разные решения: выбери свой вариант
  • Проектный подход: выигрывают все

Oleksandr Kolpakov,
Director,
Department of Complex Solutions,
Incom

Александр Колпаков,
Директор департамента комплексных решений,
Инком

 

Special presentation: The practice of organizing the process of receiving major sports events

Специальный доклад: Практика организации процесса принятия крупных спортивных событий

Dmitriy Kolesnikov,
Chairman of the Board,
Cronwell Hotels&Resorts

Дмитрий Колесников,
Председатель правления,
Cronwell Hotels&Resorts

11.40 – 12.10

COFFEE BREAK / КОФЕ-БРЕЙК

12.10 – 13.50

SECTION 1. (Cont’d) / СЕКЦИЯ 1. (Продолжение)

WORKSHOP: Competent architectural concept as the basis for a successful hotel

WORKSHOP: Грамотная архитектурная концепция как основа успешного отеля

  • The key figures in hotel planning
  • Will a Technical Assistants agreement make you safe?
  • Room schedules, space allowances, room mix sheet and flow charts - the basic tools
  • ... and some more sophisticated hints and tricks?
  • Ключевые моменты планирования отеля
  • Обезопасит ли Вас соглашение технической поддержки?
  • Планы комнат, возможности пространства, сочетание и структурная схема комнат – основные инструменты
  • … и другие уловки и секреты

Manfred Ronstedt,
Director,
PCG

Манфред Ронштедт,
Директор,
PCG

  • Choosing the architect
  • Using the best approach
  • Knowing the business
  • Staying ahead of the competition
  • Understanding the market
  • Turning ideas into reality
  • Keeping the concept

 

  • Выбор архитектора
  • Используем лучшее решение
  • Понимание бизнеса
  • Оставаться вне конкуренции
  • Понимание рынка
  • Воплощение идей в реальность
  • Следование концепции

John Seifert,
Owner,
John Seifert Architects

Джон Сиферт,
Владелец,
John Seifert Architects

Increasing profitability at the expense of competent facilities selection during the construction phase of hotel

Повышение доходности за счет выбора грамотного оснащения отеля на этапе строительства

Tatiana Chernyshenko,
Director,
Magnat Design Centre

Татьяна Чернышенко,
Директор,
Магнат Дизайн Центр

The world of hotel doors

Мир гостиничных дверей

Julia Wollschlager,
Owner,
Vestatechnika

Юлия Вольшлегер,
Владелица компании,
Vestatechnika

The Mondo concept from ALPENMOBEL

Концепт Mondo компании ALPENMOBEL

Paolo Merlin,
Owner,
ALPENMOBEL

Паоло Мерлин,
Владелец,
ALPENMOBEL

Increasing importance of insurance of hotel complexes during the Euro 2012

  • Examples of accidents in hotels
  • Typical risks of hotel complex
  • Insurance protection for hotel complex
  • Additional coverage for the period of Euro-2012
  • Risk acceptance procedures

Повышение значимости страхования отельных комплексов во время проведения Евро-2012

  • Примеры чрезвычайных происшествий в гостиницах
  • Типичные риски гостиничного комплекса
  • Страховая защита гостиничного комплекса
  • Дополнительное страховое покрытие на период проведения ЕВРО-2012
  • Процедуры принятия рисков на страхование

Andrey Lopato,
Head of the Corporate Business Insurance Department
Department of Corporate Insurance
INGO Ukraine

Андрей Лопато,
Начальник Управления страхования корпоративного бизнеса Департамента корпоративного страхования,
ИНГО Украина

13.50 – 14.50

BUFFET / ФУРШЕТ

14.50 – 16.30

SECTION 2. CEO’S VIEW ON HOTEL MANAGEMENT

СЕКЦИЯ 2. ВЗГЛЯД CEO НА УПРАВЛЕНИЕ ОТЕЛЕМ

Moderator: Oleg Fesenko, Marketing Director, Palmira Palace

Модератор: Олег Фесенко, Директор по маркетингу, Palmira Palace

The basis for creation of competitive advantages of a hotel

  • «Culture eats strategy for breakfast»: It is not the strategy, but the culture and enabling systems that allow the environment for innovation and strategy creation. If you don't have the right culture and systems that support it, you won't be able to achieve any competitive advantage

Основы создания конкурентных преимуществ отеля

  • «Культура съедает стратегию на завтрак»: благоприятные условия для развития инноваций и достижения конкурентных преимуществ создаются именно культурой, а не стратегией

Thomas Noll,
President / Owner,
TN Hotels & More…

Томас Нолл,
Президент / Владелец,
TN Hotels & More

Strategic management and sustainable development: the role of General Manager

  • Strategic Management: Challenges facing GM’s in Ukraine
  • Sustainable Development: Finding a financial gain

Стратегическое управление и устойчивое развитие: роль генерального менеджера

  • Стратегический менеджмент: задачи, стоящие перед генеральным менеджером в Украине
  • Устойчивое развитие: поиск финансовой выгоды

Praveen Ramessur,
General Manager,
Mirotel Resort & Spa

Правин Рамессур,
Генеральный менеджер,
Mirotel Resort & Spa

Perspectives of the development Kharkiv Palace brand in Euro 2012 context

Стратегия лидера: перспективы развития бренда Kharkiv Palace в контексте Евро-2012

Rodderich Leffler,
General Director,
Kharkiv Palace

Роддерих Леффлер,
Управляющий директор,
Kharkiv Palace

Creating competitive advantages and value of a resort hotel

  • Competitive advantages are measured within the competitive environment the Hotel operates
  • Value is the perception that clients have of the Hotel
  • Success can only come if competitive environment is fully understood and real value is created for the clients
  • The case study of the Superior Golf&Spa Resort

Создание конкурентных преимуществ и ценности курортного отеля

  • Конкурентные преимущества измеряются конкурентной средой отеля
  • Впечатления клиентов как средство создания ценности отеля
  • Успеха можно достигнуть только при полном понимании конкурентной среды и создания ценности для клиентов
  • Кейс на примере Superior Golf&Spa Resort

Carlo Giardinetti,
General Manager,
Superior Hotel

Карло Джиардинетти,
Генеральный менеджер,
Superior Hotel

16.30 – 18.00

SECTION 3. DEVELOP A TEAM: HOW TO CREATE A SUSTAINABLE COMPETITIVE ADVANTAGE?

СЕКЦИЯ 3. РАЗВИВАЕМ КОМАНДУ: КАК СОЗДАТЬ УСТОЙЧИВОЕ КОНКУРЕНТНОЕ ПРЕИМУЩЕСТВО?

F&B service as a source of income and demand generator

  • Creating and management of F&B service: conception, subdivisions, standards, team building,
  • Organization of sales and marketing
  • How to promote the hotel through the F&B component: strategies of positioning, promotion and sale, marketing approach, comprehension of client needs

F&B служба как источник доходов и генератор спроса

  • Создание и управление F&B службой: концепция, подразделения, стандарты, формирование команды
  • Организация маркетинга и продаж
  • Как популяризировать отель посредством F&B составляющей: стратегии позиционирования, раскрутки, продажи, маркетинговый подход, понимание потребностей клиента

Vugar Khudiev,
F&B Director,
Rixos Prikarpatie

Вугар Худиев,
F&B Директор,
Rixos Prikarpatie

New approach to hospitality - increase the guests loyalty

  • Why a hotel should struggle for a loyal guest. Quantity vs. quality
  • Use your loyal guests for reputational management of the hotel
  • Some cases of using new approaches to raise the guests’ loyalty

Нестандартный подход к гостеприимству - персональное внимание, как способ повышения лояльности гостей

  • Зачем повышать лояльность гостей: качество vs. количество
  • Как использовать гостей для повышения репутации отеля
  • Примеры нестандартных подходов к работе с гостями

Fyodor Tarasyuk,
Executive Director,
Nevsky Forum Hotel

Фёдор Тарасюк, Исполнительный директор, Nevsky Forum Hotel

Myths, Mistakes and the eighth «P» of hotel marketing

  • A practical approach to global marketing at a local level
  • Myths and mistakes that have complicated the practice
  • Core elements that are really necessary to applying to a successful hotel marketing strategy

Мифы, ошибки и восьмая «P» маркетинга отеля

  • Практический подход к глобальному маркетингу на местном уровне
  • Мифы и ошибки, которые сложно практика
  • Основные элементы, которые действительно необходимы для применения к успешной маркетинговой стратегии отеля

Mark Jonеs,
Senior Director Hotel Development EMEA,
Worldhotels

Марк Джонс,
Старший директор по развитию отелей на Ближнем Востоке, в Европе и Африке,
Worldhotels

Summing up the forum / Подведение итогов форума

 

CONDITIONS OF PARTICIPATION AS A DELEGATE

On the condition of registration for the period of January 01st till February 27th

For representatives of hotels, development companies – 4000 UAH incl. VAT

For companies which provide solutions for hospitality business – 5000 UAH incl. VAT

Discounts

2nd delegate of the company – 10%
3rd and consequent delegates of the company – 20%

 Attending program of event includes

  • Participant accreditation at HIF’12 (personal badge, participant information package)
  • The right to attend forum sections and participation in panel discussions activities
  • Coffee breaks, lunch
  • Simultaneous interpreting during the forum
  • Presentations of speeches after the forum
  • List of participants

 

CONTACTS
Meeting Point Ukraine Ltd.
Letter "A", 27/2, Lesі Ukrainky Blvd, Kyiv, Ukraine, 01014
Tel./fax: +38.044.3907670,229 1337

Project Manager:
Natalia Golovko
mob. +38 063 706 4080
e-mail: n.golovko@meetingpoint.com.ua

 

 

Phone number:
+38 /044/ 232-98-40
E-mail:
Speaker registration

Delegate registration

To become a partner

To order event